Monday, August 21, 2006

File#121 聾貓 2 He is back!




From Issue 585, Deaf Cat 2!! Hooo!

Just for us outside HK, Phantom of the Opera is touring to HK at the mo, (oh and "go dun" is a place where you get pcs fixed, I had to ask about that). I love deaf cat, and the girl is very funny too. Little message from siu hak at the end says "Thanks to friends for their support, next week back to cats!". Cool

9 comments:

Anonymous said...

In Hong Kong,many people which are not the readers of FFS,
they said the story of deaf cat are so great,especially those rythme words.

Anonymous said...

Myself is also another huge fans of "Deaf Cat" series! Its drop dead funny!! Everytime I get the latest issue of East Touch, first thing I do is flipping to the back back page to dig myself into "Deaf Cat" stories! They bring me lots of laughter even on a crappy bad day from work :)

and LOVE the real cat series as well cos myself also is a cat lover (My boyf & I have a chinchilla cat looks very alike Siuhak's Silver Por-Por....I feel so sorry to know that Silver Por-Por had passed away when i was reading her last day story....)

跟大家分享一件巧合小趣事:

1997年(當時我19歲 :),是我開始大學生活之前的暑假,我在一家為電影作電腦特技效果的公司做暑期工(我是坐在公司門後,整天百無了賴的Receptionist小姐...), 當時好年青下的小克先生,因為他工作的公司有一些工序要在我們的公司進行, 所以他每天都會到我們的公司上班, 因我是大模施樣的坐在大門後, 所以每一位步入公司前也會跟我打個招呼 :) 包括小克先生在內, 我最後一天上班,也有跟他說再見, 而巧合地他妹妹也是跟我同年,所以也估到我是等待大學開學的中七學生妹, 數年之後在雜誌看到他那些令人笑爆肚的漫畫,真的很難想像是我之前印象中的同一個人...(那時印象中的小克先生都幾"老實"...)

其實還有第二件巧合小趣事的..希望其他朋友唔好嫌棄我老人家長氣...

2006年,我現於某公司作buyer,公司有為其下店舖出版一本magazine月刊,每期都會邀請不同媒體的工作者談談他們對某些生活細節的感受,我上一個月從Marketing同事手中接過最新一期的magazine, 就在裡面見到小克先生的專訪了,

巧合嘛?! :)

Anonymous said...

遇到喜歡小克漫畫既朋友真係一件開心事!!我係最近先成為小克同阿德既粉絲,由於本身都有養貓,所以極有共鳴。但係屢尋不獲偽科學鑑證呢本書,各位可唔可以指點一下?

又學阿yu分享一件事:

小克好似將會係南華早報學生訂閱版既young post連載漫畫

我點解知? 其實小女子今年中六,剛過既暑假柴娃娃地係scmp做左陣intern,有幸參與訪問小克,佢個樣真係好認真好老實。雖然同佢傾計少於一個鐘(事實上我只係出過兩句聲~~
怕怕羞羞咁跟住大記者尾:)),但係佢對創作既執著令我莫名其妙地受啟發,第一次去睇漫畫(okay唔計五歲睇過既美少女)...

係書局睇埋阿德既標童話集,仲有小克crossover個d作品笑到我碌地!

請問可唔可以介紹下d其他可以欣賞到佢地作品既途徑呢?

感激

Anonymous said...

小克會整網頁,請等。

annie你真好,有機會訪問他。

Anonymous said...

annie,拙作晌三聯、商務、天地及阿麥書房都仲有好多存貨,我今日先視察過。
小克

Anonymous said...

唔該曬呀小克,可能我住係天水圍搵唔到姐,好啦我會出城去剿^v^
P.S.快d整網頁啦你,我諗大家都好期待!

Anz said...

Yes we are! Siu Hak webiste, can't wait!

Anonymous said...

順帶提一句:如果你係去三聯書局的話,佢地有時擺書都幾亂下,我去買書時標童同偽科學都已經放晌擺新書front gondola 位置,但可能我有d發雞盲,加埋佢地display比較亂...眼前一遍書海,我真係搵唔到...最尾都係走去cashier問下佢地staff...

Anonymous said...

幾咁辛苦都要搵到呢本書 ...